T6: Mangala Oyunu Tasarımı

Kazanımlar

Tinkercad arayüz objelerini öğrenmek.

Objeleri birbirleriyle etkileşime sokmak.

Delik oluşturma ve şekillendirme yapmak.

Bilgisayar
Mouse
İnternet
Bilgisayar tarayıcısından https://www.tinkercad.com/ adresine girilir ve bir hesap açılması istenir.
Yeni bir tasarım açıldıktan sonra, sahneye 1 adet kutu objesi alınır ve obje 150x75 olacak şekilde boyutlandırılır.
Ardından yarıçap kısmından kenarları yumuşatılır ve adımlar kısmı sona çekilir.
Sahneye bir küre ve bir silindir alınır, adımları artırılır ve iç içe yerleştirilir.
Birleştirme işlemi sonrasında, objeden çoğaltılır ve 180 derece çevrilir.
Ardından obje öncesinde hazırladığımız dikdörtgen objenin üzerine konumlandırılıp, boyutu 42x17 olacak şekilde düzenlenir.
Sonrasında aynı obje çoğaltılıp karşıya da yerleştirilir ve sahneye bir küre alınır.
Küre 15x15x15 olacak şekilde boyutlandırılır.
Küre boyutlandırıldıktan ve orantılı bir şekilde yerleştirildikten sonra, çoğalt ve tekrarla yöntemiyle toplamda 6 tane olacak şekilde çoğaltılır. (Eğer taşma yaşanırsa dikdörtgende genişletme yapılabilir.)
Kürelerin tamamı seçilir ve çoğaltılıp karşıya yerleştirilir.
Sonrasında tüm objeler seçilir ve gruplandırılıp delik haline getirilir.
Delik haline getirilen objeler dikdörtgenin içerisine doğru indirilir ve sahnedeki tüm objeler seçilip, gruplandırılır.
Delik oluşturma işlemi tamamlandıktan sonra sahneye bir elmas objesi çekilir ve boyutlandırılır
Obje boyutlandırıldıktan sonra kullanıcı istediği kadar çoğaltıp kullanabilir.