S7: Sayı Tahmin Oyunu
Kazanımlar
Farklı şekillerde olayı başlatarak kod bloklarını çalıştırır.
Döngü ve koşul bloklarını kullanır.
x-y koordinat düzlemini kullanır.
Yeni blok oluşturarak değişken oluşturur.
Kod blokları yardımıyla oyun tasarlar.
Bilgisayar
Mouse (isteğe bağlı)
Online Scratch veya Scratch 3 programı
Yaptığınız projeyi bizimle paylaşmak isterseniz öncelikle https://scratch.mit.edu/ adresinden kayıt ol diyerek hesabınızı oluşturun.
Daha sonra "Oluştur"a tıklayıp eğitim sayfamızdaki yönergeleri/videoyu takip ederek kendi projenizi geliştirin.
İsterseniz kendiniz de farklı projeler deneyebilirsiniz.
Projeniz bittikten sonra tarayıcınızın farklı bir sekmesinde https://scratch.mit.edu/studios/27487267/ adresinde bulunan "Projelere Ekle" butonuna bastığınızda karşınıza "link vererek ekle" bölümü gelecek.
Buraya kendi projenizin olduğu sayfanın linkini yazarak "Makers of Tomorrow_Online" stüdyomuza projenizi yükleyerek dünyanın her yerinden insanlar ile paylaşmış olacaksınız.
Projelerinizi merakla bekliyoruz :)
Bilgisayarda yüklü olan Scratch 3 programını çalıştıralım veya https://scratch.mit.edu/ adresinden hesap açalım.
“Kedi” kuklasını kullanarak kod bloklarını yazalım.
Yeşil bayrak tıklandığında kukla 1 ile 100 arasında bir sayı tutacak ve tahmin sayınızı sonuç olarak verecek sayı tahmin oyunu kodlarını yazalım.
Olaylar dizisinden “Yeşil Bayrak tıklayınca” bloğunu alalım.
Değişkenler dizisinden “tahmin sayısı” ve “tutulansayı” değişkenlerini oluşturalım.
Her oyuna yeni başladığında tahmin sayısını sıfırlamak için Değişkenler dizisinden “değişkenim 0 yap” bloğunu alalım.
Ayrıca başlangıçta 1 – 100 arasında rastgele bir sayı tutması için Operatörler menüsünden “1 ile 10 arasında bir sayı tut” bloğunu alalım.
Kontrol dizisinden “Olana kadar tekrarla” bloğu alalım ve koşul ifadesi için de tutulan sayı ile cevabın eşitliğini belirtelim.
Ardından sayı girilmesi için Algılama dizisinde “diye sor ve bekle” bloğunu alalım.
İfadesini “Sayı giriniz” yapalım.
Girilen sayı Algılama dizisinde “cevap” bloğunda tutuluyor.
Bu bloğun altına girilen sayının büyüklük küçüklük durumunu kontrol edecek kod bloklarını yazalım.
Karşılaştırma bloklarının altına da tahmin sayısı değişkenini koyalım.
Son adımda ise doğru sonuca ulaşıldığında sonucun doğruluğunu ve tahmin sayısını söyleyen kod bloklarını yazalım.
Tüm kodlar bittikten sonra “yeşil bayrak”a tıklayarak oyun başlatılır.