S6: Top Spiral Yapımı
Kazanımlar
Temel programlama bilgi ve becerilerini edinir.
Belirlenen problemin çözümü için gerekli işlem akış şemasını hazırlar.
Programlama mantığına ilişkin yaklaşım geliştirir.
Program hatasız çalışarak sonuç üretir.
x-y düzlemini ve orijin kavramlarını öğrenir.
Bilgisayar
Mouse (isteğe bağlı)
Online Scratch veya Scratch 3 programı
Yaptığınız projeyi bizimle paylaşmak isterseniz öncelikle https://scratch.mit.edu/ adresinden kayıt ol diyerek hesabınızı oluşturun.
Daha sonra "Oluştur"a tıklayıp eğitim sayfamızdaki yönergeleri/videoyu takip ederek kendi projenizi geliştirin.
İsterseniz kendiniz de farklı projeler deneyebilirsiniz.
Projeniz bittikten sonra tarayıcınızın farklı bir sekmesinde https://scratch.mit.edu/studios/27487267/ adresinde bulunan "Projelere Ekle" butonuna bastığınızda karşınıza "link vererek ekle" bölümü gelecek.
Buraya kendi projenizin olduğu sayfanın linkini yazarak "Makers of Tomorrow_Online" stüdyomuza projenizi yükleyerek dünyanın her yerinden insanlar ile paylaşmış olacaksınız.
Projelerinizi merakla bekliyoruz :)
Bilgisayarda yüklü olan Scratch 3 programını çalıştıralım veya https://scratch.mit.edu/ adresinden hesap açalım.
“Kedi” kuklasının üzerinde bulunan çöp kutusuna tıklayarak bu kuklayı silelim.
Sahnenin sağ alt kısmında bulunan “bir kukla seç” butonuna tıklayarak “top” kuklasını ekleyelim.
Kuklalar bölümünden Top kuklası seçiliyken;
Olaylar dizisinden “Yeşil Bayrak tıklandığında” bloğunu alalım.
Bayrak tıklandığında bloğunun hemen altına Kontrol dizisinden “kendimin ikizini yarat bloğunu yerleştirelim.
İkizlerini yaratırken de 15 derece sağa dönmesini sağlayacak kodu Hareket dizisinden “sağa 15 derece dön” bloğunu ekleyelim.
Burada şuna dikkat edelim.
Şu ana kadar yazdığımız kodlar Yeşil Bayrağa tıkladıkça bu işlemi yapacak.
Bu işlemin sürekli olarak yapmasını sağlamak için Kontrol dizisinden “Sürekli tekrarla” bloğunu diğer blokları kapsayacak şekilde ekleyelim.
Kuklanın ikizleri oluştuktan sonra Kontrol dizisinden “İkiz olarak başladığımda” bloğunu alalım ve altına bu ikizlerin hareket etmesini sağlayacak olan “10 adım git” bloğunu Hareket dizisinden alalım.
Adım sayısını değiştirebilirsiniz.
İkiz kuklalar adım atarken renk değiştirsin istersek Görünüm dizisinden “Renk etkisini 25 değiştir” bloğunu alalım ve adım git bloğunun altına koyalım.
Hareket ettirme ve renk değiştirme işlemlerinden sonra oluşan ikizlerin duvara çarptığında silinmesini istersek, bunun için bir koşul bloğu yazmamız gerekir.
Kontrol dizisinden “Eğer ise” bloğunu alalım ve koşul ifadesi için ise Algılama dizisinden “fare imlecine değiyor mu” bloğunu alalım, ifadeyi kenar yapalım.
Bu blokları birleştikten sonra ikizlerin duvara çarpıp çarpmadığını 1 kez kontrol edecektir.
Eğer bu işlemin sürekli olarak tekrarlanmasını istersek bu blokları “Sürekli Tekrarla” bloğunun içerisinde yazalım.
Tüm kodlar bittikten sonra “yeşil bayrak”a tıklayarak oyun başlatılır.
İsteğe bağlı olarak adım, derece, renk etkisi vb. değiştirilerek spiral farklı şekillerde yapılabilir.