S5: Çiçek Yapımı
Kazanımlar

Temel programlama bilgi ve becerileri edinilir.

Programlama mantığına ilişkin yaklaşım geliştirilir.

Geometrik şekiller döngüler yardımı ile öğrenilir.

Bilgisayar
Mouse (isteğe bağlı)
Online Scratch ve Scratch 3 programı
Yaptığınız projeyi bizimle paylaşmak isterseniz öncelikle https://scratch.mit.edu/ adresinden kayıt ol diyerek hesabınızı oluşturun.
Daha sonra "Oluştur"a tıklayıp eğitim sayfamızdaki yönergeleri/videoyu takip ederek kendi projenizi geliştirin.
İsterseniz kendiniz de farklı projeler deneyebilirsiniz.
Projeniz bittikten sonra tarayıcınızın farklı bir sekmesinde https://scratch.mit.edu/studios/27487267/ adresinde bulunan "Projelere Ekle" butonuna bastığınızda karşınıza "link vererek ekle" bölümü gelecek.
Buraya kendi projenizin olduğu sayfanın linkini yazarak "Makers of Tomorrow_Online" stüdyomuza projenizi yükleyerek dünyanın her yerinden insanlar ile paylaşmış olacaksınız.
Projelerinizi merakla bekliyoruz :)
Bilgisayarda yüklü olan Scratch 3 programını çalıştıralım veya https://scratch.mit.edu/ adresinden hesap açalım.
“Kedi” kuklasının üzerinde bulunan çöp kutusuna tıklayarak bu kuklayı silelim.
Sahnenin sağ alt kısmında bulunan “bir kukla seç” butonuna tıklayarak “Pencil” kuklalarını ekleyelim.
Eklentiler bölümünden Kalem dizisini ekleyelim.
Ekranın sol alt köşesinde bulunan “+” işaretine tıklandığında açılan ekrandan Kalem eklentisini ekleyelim.
Kuklalar bölümünden Pencil kuklası seçiliyken;
Sahneyi istediğimiz zaman temizleyebilmek için de “boşluk tuşuna basılınca” bloğuna “kalem-tümünü sil” bloğu eklenerek hazırlanır.
Kalem kuklası ile çizim yapabilmek için gerekli olan blok kodları yazalım.
Tüm kodlar bittikten sonra “yeşil bayrak”a tıklayarak çiçek çizme başlatılır.
İsteğe bağlı olarak “görünüm” kısmından çiçekler renklendirilebilir.
Sayılar değiştirilerek yeni geometrik şekiller denenebilir.