S19: Elma Yakalama Oyunu

Kazanımlar

Döngü ve koşul bloklarını kullanır.

x-y koordinat düzlemini kullanır.

Yeni blok oluşturarak değişken oluşturur.

Kod blokları yardımıyla oyun tasarlar.

Bilgisayar
Mouse
Online Scratch veya Scratch 3 programı
Bilgisayarda yüklü olan Scratch 3 programı veya https://scratch.mit.edu/ adresinden hesap açılır.
“Kedi” kuklasının üzerinde bulunan çöp kutusuna basarak bu kukla silinir. Yerine sahnenin sağ alt kısmında bulunan “bir kukla seç” butonuna tıklanarak “elma”, “çizgi”, “kase” ve “meyve salatası” kuklaları eklenir.
Yine sahnenin sağ alt kısmında bulunan “bir dekor seç” butonuna tıklanarak bir dekor eklenir.
“Elma” kuklasına yazılacak kodlar resimdeki gibidir.
“Meyve salatası” kuklasına yazılacak kodlar resimdeki gibidir.
“Kase” kuklasına yazılacak kodlar resimdeki gibidir.
“Çizgi” kuklasına yazılacak kodlar resimdeki gibidir.
Tüm kodlar bittikten sonra “yeşil bayrak”a tıklayarak oyun başlatılır.