S18: Hayalet Avı Oyunu

Kazanımlar

Değişken oluşturmayı öğrenmek.

Hareketli dekor görünümünü öğrenmek.

Kukla kopyalamayı öğrenmek.

Bilgisayar
Mouse
Online Scratch veya Scratch 3 programı
Bilgisayarda yüklü olan Scratch 3 programı veya https://scratch.mit.edu/ adresinden hesap açılır.
“Kedi” kuklasının üzerinde bulunan çöp kutusuna basarak bu kukla silinir. Yerine sahnenin sağ alt kısmında bulunan “bir kukla seç” butonuna tıklanarak Wizard Girl, Magic Wand ve Ghost kuklaları seçilir.
Hepsinin boyutu küçültülür(Wizard Girl; 75, Magic Wand;50, Ghost;50).
Bir dekor seçilir ve DEĞİŞKEN’lere girilerek, asa sayısı ve puan isimli iki farklı değişken oluşturulur.
Wizard Girl’ün kodları resimdeki gibi yazılır.
Magic Wand kuklasının kodları resimdeki gibi yazılır.
Ghost kuklasının kodları resimdeki gibidir.
Daha sonra hayaletleri arttırmak için ghost kuklasının üzerine sağ tıklayıp kopyasını çıkarta basılır. Kopyalanan hayaletlerin kodları da aynı şekilde kopyalanmıştır. Bu şekilde toplamda 9 ghost olacak şekilde kopyalama işlemi yapılır.
Hayaletlerin koordinatları aynı olduğundan hepsi aynı konumda görüneceğinden, tüm hayaletlerin yalnızca x koordinatları değiştirilir.
1. Ghostun x değerleri -140 kalırken; 2.Ghostun x değerleri -100; 3.Ghostun x değerleri -60; 4.Ghostun x değerleri -20; 5.Ghostun x değerleri 20; 6.Ghostun x değerleri 60; 7.Ghostun x değerleri 100; 8.Ghostun x değerleri 140; 9.Ghostun x değerleri 180 olarak değiştirilir.
Yeni bir kukla seç kısmından çizim seçeneğine basılarak, bir game over görseli tasarlanır.
Game over kuklasının kodları resimdeki gibidir.
Tüm kodlar bittikten sonra “yeşil bayrak”a tıklayarak oyun başlatılır.