S17: Kafa Topu Oyunu
Kazanımlar
Değişken oluşturmayı öğrenmek.
Hareketli dekor görünümünü öğrenmek.
Bilgisayar
Mouse
Online Scratch veya Scratch 3 programı
Bilgisayarda yüklü olan Scratch 3 programı veya https://scratch.mit.edu/ adresinden hesap açılır.
Dekor Seç butonundan, “çizim” seçeneği seçilerek yeşil dikdörtgenin sağ ve solunda kale olacak şekilde ve kalelerin sonlarında kırmızı ve mavi paddlelar olacak şekilde bir dekor tasarlanır.
“Kedi” kuklasının üzerinde bulunan çöp kutusuna basarak bu kukla silinir. Yerine sahnenin sağ alt kısmında bulunan “bir kukla seç” butonuna tıklanarak kukla seçilir ve kostümler sekmesine girilerek kuklanın kafası hariç tüm bölümleri silinir.
Sonrasında ilk kuklaya resimde gösterilen kod yazılır.
2. kukla seçilir ve aynı şekilde kafası hariç tüm bölümleri silinir. O kuklaya da resimdeki gibi kodlar eklenir.
Sonrasında iki kuklamızın isimlerinden oluşan değişkenler oluşturulur.
Kukla ekle seçeneğine tıklanarak bir futbol topu seçilir ve o kuklaya resimdeki kodlar yazılır.
Tüm kodlar bittikten sonra “yeşil bayrak”a tıklayarak oyun başlatılır.