S16: Top Sektirme Oyunu
Kazanımlar
Döngü ve koşul bloklarını kullanır.
x-y koordinat düzlemini kullanır.
Yeni blok oluşturarak değişken oluşturur.
Kod blokları yardımıyla oyun tasarlar.
Bilgisayar
Mouse
Online Scratch veya Scratch 3 programı
Bilgisayarda yüklü olan Scratch 3 programını çalıştırılır veya https://scratch.mit.edu/ adresinden hesap açılır.
"Kedi” kuklasının üzerinde bulunan çöp kutusuna tıklayarak bu kuklayı silinir
Sahnenin sağ alt kısmında bulunan “bir dekor seç” butonuna tıklanarak bir “blue sky” dekoru eklenir.
Sahnenin sağ alt kısmında bulunan “bir kukla seç” butonuna tıklayarak “Paddle”, “Basketball” kuklaları eklenir.
Paddle kuklasının kodlarını resimdeki gibi ayarlanır.
Top kuklasının kodlarını resimdeki gibi kodlanır.
Tüm kodlar bittikten sonra “yeşil bayrak”a tıklayarak oyun başlatılır.