S13: Yılan Oyunu

Kazanımlar

Değişken oluşturmayı öğrenmek

Döngüleri öğrenmek

Birden fazla kuklaya komut vermek

Bilgisayar
Mouse
Online Scratch veya Scratch 3 programı
Bilgisayarda yüklü olan Scratch 3 programı veya https://scratch.mit.edu/ adresinden hesap açılır.
“Kedi” kuklasının üzerinde bulunan çöp kutusuna basarak bu kukla silinir.
Sahnenin sağ alt kısmında bulunan “bir kukla seç” butonundan “çizim”e tıklanarak aşağıdaki yuvarlak yılan başı çizilir ve kopyası çıkartılır.
Daha sonra kukla seç butonundan meyve kuklası seçilir ve kostümler sekmesine tıklanarak seçilen meyveye farklı meyve kostümleri eklenir.
Sonrasında oyun için bir dekor seçilir. Seçildikten sonra dekor seçilen bölümden “çiz”e basılarak “Oyun bitti” dekoru oluşturulur.
Hız ve Puan değişkenleri oluşturulduktan sonra Yılan kuklasının kodları yazılır.
Kopyasını çıkarmış olduğumuz gövde kuklasının kodları da yazılır.
Son olarak meyve kuklasının kodları eklenir.
Tüm kuklaların kodları bittikten sonra bayrak butonuna tıklanarak oyun çalıştırılır.